Posts

Showing posts from August, 2016

Have you ever?

Have you ever? 
Tears rolled down your cheek,  When midnight sneak,  You cried yourself to sleep. 
Have you ever?
Cried in the shower,  During the wee hour,  Feeling lack of power. 
Have you ever? 
Wakes up alone,  Feels lonely and chill to the bone, Stuck in a strange zone. 
Have you ever? 
Stop at the junction,  Your brain stop function,  Your heart chasten. 
Have you ever? 
Think of me,  As much as I think of you?  

Penerbangan Lewat

Aku terima satu pesanan ringkas. Pesanan ringkas yang menyatakan penerbangan aku diawalkan selama 2 jam dari jadual asal. Aku akur.

Aku pun tiba di Lapangan Terbang Kuching, Lebih kurang jam 8 pagi. Flight aku patutnya jam 10.25 pagi. Aku selesai daftar masuk bagasi. Aku masuk menunggu di balai berlepas pintu 6. Aku jeling kat luar, tak nampak lagi bayangan pesawatnya. Jam aku menunjukkan jam 10 dah. 
Delay lagi ni. Bisik aku dalam hati. 
Akhirnya aku nampak pesawat tiba. Kami beratur masuk dalam flight. Tempat duduk aku 15A.  Mata aku mencari tempat duduk aku. Alih-alih aku nampak seorang mamat ni duduk kat tempat duduk aku. 
"Maaf encik. Encik duduk dekat tempat duduk saya." Aku menyapa
"Eh. Yeke. Tempat duduk saya betul ni" dia menjawab
"Boleh saya tengok boarding pass encik?
"15A!" kata dia sambil tunjukkan boarding pass. Mungkin dia dah sedikit menyampah aku banyak tanya. 
Tapi seat aku pun 15A. Aku pun panggil lah pramugari dalam tu untuk to…