Happy Gawai, Folks.

Its 1.20 am. I am still eager to blog. Because i wana do 1 pre gawai post. Currently i am very tired, but still find a little strength to type this entry. Tadi selesai memBBQkan segala-gala yang ditugaskan untuk dipanggang. Sebelum tu sibuk perap ayam dan daging, kupas kulit bawang (tetap gagal kupas kulit bawang merah, mesti end up berair-air mata.haha). Sembelih ayam tak berani, tengok dari jauh jek, tapi kena gak cabut bulu ayam.haha. Dulu kecik-kecik kena kejar nak tangkap ayam kat reban. Skang beli je kat pasar, tak payah nak main kejar-kejar. Tak elok ar tengok anak gadis hot lagi gorgeous berlari-lari kejar ayam. Kang jatuh tersungkur time tengah kejar ayam, bak kata Step, berselepet tahi ayam kat muka kang, kan hilang ayu.hahaha.

Skang lenguh plak dah bahu, belakang dan pingang. Mesti gara-gara aku berdiri lama memangang tadi. Pastu kena angkat-angkat plak sofa. Adei. Tikar pun sudah siap dihampar. Umah aku time Gawai mesti ala-ala tradisional, main tikar rotan. Time-time lain mengada pakai carpet.ngeahahaha.

Hasil kerja keras aku hari ni ( haish ..korang tak perasan lagi ke aku promo aku konon-konon rajin dalam entri ni?), aku telah mencederakan kedua-dua jari telunjuk aku. huhu. First, jari ku dihiris cantik oleh tulang daging kambing yang aku perap. Kalau kambing tu rasa sedap semacam, tu mesti sebab ada titisan darahku yang manis disitu, ala-ala cerita Raja Bersiung. Secondly, jari kiri plak, tersangkut kat kaki sofa, terus terinjured di situ. Tahniah, hasil kerja keras anda mel, anda dianugerahkan dengan dua luka kecil.

Boleh plak tulang kambing hiris jari aku cantik je macam cutter.



Nah. Fresh cut. Darah over disitu. Saja nak bagi effect drastik. Besa la luka kat hujung jari, mesti darah melampau-lampau memancut keluar. Padahal luka ciput jek.

Dua-dua luka kat jari telunjuk plak tu. Ada makna ke ni? adakah ini bermaksud aku akan didatangi dua putera kacak? Seorang dari barat seorang lagi dari timur. hahaha.


Selamat Hari Gawai. :)

xoxo,
malden.

Comments

  1. Wah, mun ada orang tumbuh siung ko diam-diam jak ah... XD Happy gawai again~! :D

    ReplyDelete
  2. hehe. mun dracula or vampire tok, mesti suka my dish.

    ReplyDelete
  3. ya ammmppuunnnn...
    nampak gilak ko tok "pompuan ayu" wakakaka
    beb, sorry cant ngabang u. aku nun jauh d demak hahaha... hais... tp aku dah bergawai last sat dgn cousin ku... pukul 5pm dah tido semua...kepalauan wakakakkaa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jiran sebelah rumah

Oh kad ATM