Aku Memang Sialan lah Jika...

Selesai mengisi perut yang kelaparan, terasa senang hati. Bahagia kejap. Adoh. Saya yang paling last setel makan la pulak. Dah kenyang-kenyang ni rasa malas betol nak bangun cuci pinggan, kemas meja, nak sedia air nak teguk pulak lagi. Kalau kat kedai ni kan best, tunggu nak bayar ja. Tak payah susah-susah nak pikir pasal bab cuci-cuci ni.


Jeling-jeling sinki. Tengok Cik Nenek sedang membasuh pinggan sensorang dengan perlahan. Cepat-cepat saya bangun, takut nenek selesai pulak membasuh nanti. Pergi dekat sinki, terus baling pinggan di situ. Siap potong queue lagi, tolak-tolak nenek ke tepi, mencelah-celah di situ sebab nak basuh tangan. Berkumur-kumur lagi di situ sambil membuat bunyi yang menjengkelkan semua lapisan masyarakat. Sempat lagi pesan ngan nenek
"Nek, alang-alang, tolong basuh sekali lah pinggan saya ni. Makseh!" Terus berlalu pergi.



.................................................................
..................................................
..............................................
.....................................
...................
.........




Kurang hajar betol!

Nasib baik itu hanya imaginasi saya semata-mata

~~REWIND~~



Jeling-jeling sinki. Tengok Cik Nenek sedang membasuh pinggan sensorang dengan perlahan.
Lantas saya pun bangun menuju ke sinki seraya berkata


"Eh, nek. Takpa.Takpa. Sudah la tu. Ni bagi saya cuci semua."



Baik kan saya? Baik kan saya? Baik kan saya?

Sengaja ditegaskan di situ secara berulang sebanyak 3 kali nak bagi kamu terus annoying.

Comments

  1. hahahahahhaa...

    baiknyaaa...baiknyaaa..baiknyaaa...

    *Sengaja ditegaskan di situ secara berulang sebanyak 3 kali nak bagi kamu terus perasan.

    ReplyDelete
  2. terima kasih.terima kasih. terima kasih.

    *sengaja ditegaskan di situ secara berulang sebanyak 3 kali nak bagi kamu tahu saya tetap appreciate walaupun kamu anggap saya perasan.

    wahahaha

    ReplyDelete
  3. sy sumpah kamu jd sesumpah.sy sumpah kamu jd sesumpah.sy sumpah kamu jd sesumpah.

    *Sengaja ditegaskan di situ secara berulang sebanyak 3 kali nak bagi sumpahan itu jd kenyataan.

    weh, imaginasi pertama kerap berlaku d umah sy! tp bapak sy la yg bsh2 tgn tu.yg kumur2, adek sy.yg tolak2 sy ke tp, mak sy! ya alang2 basuh skali pggan aku, tu abg sy!! yg tkg bsh pinggan plg lama dlm sejarah sbb allergic tgk pinggn still ada minyak n cuci kali ke-2, itula sy.

    yg malas cuci pggn mlm2 tp bleh tolerate cuci2 tym siang, itu juga sy!

    ReplyDelete
  4. wahahaha. keCURSEser menjadi lepas disebut 3 kali lah? bungek la.

    Aokla. nang mala jak berimaginasi gia, p sik la ku kempang hati mok polah kejam tek nak. ku kan bertatasusila.

    Ko ada masalah psikologi kot suka cuci pinggan dua kali.

    ReplyDelete
  5. ahahaa.. memang baik punya imaginasi Melod.. adei. dlm kes aku...


    rewind~

    Nenek: Baby (bukan nama manja sebenar), tolong cuci pinggan ni nanti. Sebab sinki penuh.

    Baby: ok nek. nanti sy cuci. tengok tv dulu.
    (letak pinggan di sinki sambil berkejar ke bilik tamu nak tengok realiti show Kimora Lee Simmons)

    Nenek: cuci la pinggan ni Baby.. dah penuh sinki, nenek nak guna sinki

    Baby: nanti dulu nek.. tunggu advertisement dulu. (padahal dh byk kali advertisement, cuma tak sampai hati kot2 advertisement tu sekejap ja nanti)

    Nenek: ish lama betul... *give up dan cuci pinggan tu sendiri*

    Baby: *mcm dah tau nenek cuci sendiri, inilah masanya utk muncul kat dapur sambil melihat ke arah sinki yg dah kosong* Hi nak cuci pinggan.. Eh, mana sudah semua pinggan2 itu?

    Nenek: dah cuci dah.

    Baby: kan saya dah kata saya nak cuci tadi. sekarang nak cuci lah ni.

    Nenek: tak payah la lagi. dah nenek cuci semua.

    Baby: okay, mcm tu saya ke bilik tamu lagi ya. huahuahua.


    Inilah yg dikatakan timing.. herm..

    PS: please don't try this at home.

    ReplyDelete
  6. ..aku percaya mesti hg apply yg situasi 1st tue..yg imagine r konon2..ahahahha...

    ReplyDelete
  7. baby (eh, bukan nama sebenar) : ko nang. timing bajet malas sebenarnya. mesti ko dalam hati riang ria sebab pinggan dah bis cuci dan taktik berjaya.haha

    lunar wolf : haish. mana de. aku baik tau. siap gilap lagi meja makan tu sampai kilat2, silau mata ko tengok weh. haha

    ReplyDelete
  8. baby : wa buat tu jg d umah..tp waktu mlm la..lu dah mndi pakai losyen smua, after dinner kompom malas mo cuci kan..haha then bgtau mak "mak, esk wa bgn pg, wa x gosok gg, wa terus kasi cuci!"
    mak wa jwb, "lu ka wa yg cuci ekceli??".wa jwb lg "wa la! klu lu rajin, lu la cuci! ngahaha".esk nya wa bgn..matahari sdah tggi, sinki sudah kering..aer sdah tersejat...

    mel: kali juak..sbb ya mun adk ku cpt glak cuci pggn, tg ada ku rajin jd mandur g pantau smua pggn2 ya.gk berminyak lu ku tgghnya blt, "ko imagine ko mok mkn terambik pggn da kuning2 minyak!! ko x geli ka???" then adk aku tpaksa bsh blt..siap nya LAP gk ya k bajet sindir aku la ya!

    cis..tp kat umah, ADIK aku ng plg rajin n nya cpt plah keja, cpt kemas2 umah..besih la juak.

    aku??? PALING MALAS LA...

    ReplyDelete
  9. hahaha..adoh. boleh polah sigek post tak duak amau mpun komen. tabik la adik kau. mok berkenalan dengan adek boleyh?

    Ko mok gilap pinggan sampe kuar jin ka baru mok berenti? haha

    ReplyDelete
  10. kali juwakkkk

    knak? ko da adk laki k intro2 ngn adk aku??? hahaha

    ReplyDelete
  11. amau ka jiran ko?? *pura2 xpaham bahasa...

    ReplyDelete
  12. weh aku mau.. (membawa dua maksud.. cuba teka maksud mana yg aku maksudkan)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jiran sebelah rumah

Oh kad ATM

Happy Gawai, Folks.