Oh kad ATM

Kad ATM itu sangat penting. Kad ATM itu kunci untuk mengeluarkan keping-kepingan kertas kegemaran ramai di sebalik dinding itu. (tetapi dengan syarat ada la saki baki kertas2 tu dalam bank, kalau dah nazak tu, cucuk2 banyak kali pun keluar resit ja k) Terus kepada isi penulisan kali ni..

KAD ATM AKU ROSAK!

Aku sedari sejak beberapa minggu lepas. Aku nak cucuk duit ja, ATM tu reject. Paparan di screen cakap camni. "This machine can not read your card. Please clean the surface of the chip and try again. " Aku punya la lap2 cip tu, try sekali g, xdapat gak. Try banyak2 kali pun xdapat gak. Malas gila nak kuarkan duit pakai buku account. X dapat nak keluarkan duit nasib bek saki baki duit ada lagi, so masih dapat g la nak bertahan.

Ai..yela..Kad rosak. Senang je la. G la tukar kad baru. Masalah nya, aku dah banyak kali tuka. Kad tu dari mulanya berwarna biru, tuka kad baru dapat yang kaler ungu skang dapat yang kaler kuning. Nak buat koleksi kad pun boleh dah. Masalah dah selesai sebenarnya aku dah dpt kad baru.. Hee~

Tapi ada reason lagi aku malas nak buat kad baru... Masalah nak verify thumb print kad bank tu. Sekarang kan canggih, dia pakai alat yang detect cap jari tu trus g IC. Xda nak cop2 pakai ink dah cap jari. Ni la masalah nya. Alat tu selalu xdapat detect cap jari aku. Aku tau dah, dah byk kali kena. Siap orang bank tu buat muka cuak. Yela, kot2 la aku tipu. Aku ambik IC orang buh muka aku ka ..(kot dia pk camtu..haha) lama gak ar sesi nak detect cap jari ja. Dua2 jari xdpt verify. Jari aku berpeluh2 kot. hue~ last2 dapat gak. Itu la part aku paling malas.

Apa2 pun. Aku dah dapat kad baru. Yay!

Comments

  1. apa jenis bank? aku ada kad bank yang sukar juga dibaca, dan kadang kala begitu paparannya, tapi masih bisa keluar uang. jadi aku mls nak buat :D

    ReplyDelete
  2. hehe. bsn. pada awal nya, sukar dibaca cip kad, lepas di lap, di gosok. boleh pake. lama2 makin kronik. adoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. abis cmna nieh?
      kena amik kad yg credit ke?
      debit2 asik noty jerh...

      Delete
    2. abis cmna nieh?
      kena amik kad yg credit ke?
      debit2 asik noty jerh...

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jiran sebelah rumah

Happy Gawai, Folks.